Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Nu är jag trött på allt... Och reflekterar över del No:1 2013...

Av Carolina - 31 mars 2013 22:22


030331
Knäpper kort på hus och hem + en vaken Mogge Vikesweds rygg så jag inte glömmer hur det ser ut hemma! :) Läggs in för "Huvudmomentet" på onsdag morgon... :( :)

Oroar mig för att munnen inte läkt rätt... Det är ett hål efter en utdragen tand i bak som jag är lite "lurig" på.. Jag har inte ont! Men när jag ätit så känns det lite svullet ett tag..

Jag antar att det värsta som kan hända är att det är lite inflammerat - Å jag måste åka hem med antibiotika en vecka och köra "huvudmomentet" om en pens.kur

Jag har gett upp det där med att planera. Det får gå som det går. Kan ändå inte annat än göra som de säger.. Men jag önskar att det blir sista svängen till Akademiska på onsdag...
För nu är varelsen (kropp, hjärna samt själ och hjärta trött av och på alla behandlingar! Ett axplock av mina senaste veckor...:

- HATAR GYN.UNDERSÖKNINGAR Rycka spiraler och få alternativ till OM jag vill ha barn i framtiden.
1. Frysa in ägg? Eller
2. Operera ut en hel äggstock med äggblåsor och hela skiten och frysa in? (Å tina upp och "väcka till liv" den dag jag vill ha den.) Hinner inte operera ut en äggstock innan första cellgiftsbehsndlingen - Så det blev: Sprutor i ca en vecka för att locka ut fler ägg till äggblåsorna (eller vad det heter!) Å springa på reproduktionscentrum på Akademiska o kolla i puppa i tid och otid! Jag hann få ut 5 ägg som ligger i frysen på Ackis - Med 4 dagars marginal till cellgifterna. Vill eg inte ha barn. Men jag blev stressad av att det var så nära att jag inte skulle få välja längre om jag inte hamnade i fas med cykeln!! Hade från 7 jan-4 feb på mig - å givetvis skulle kroppen vara sen däremellan! STRESSAD!! Men jag hann!

- Lämnadeskit mycket ryggmärgsvätska!! Jag ville dö av ontet i huvet i en vecka efteråt!! (Pga. Obalansen i vätskan runt hjärnan när de tog så mycket vätska... :,(
- Locka ut stamceller i blodet hemma med sprutor varje dag i en vecka (Växtvärk i skelettet medan överproduktionen skulle ut ur benmärgen! ont och konstigt)

- Skörda stamceller i 3 dagar á 6 timmar med 40 graders feber.
- Antibiotika dropp i 3 extra dagar.
- PLUSS 10 dagars penselin hemma.
- Cortisondropp och vätskedropp,
- Cellgifter.

- Ögon test m.m Ont...
- "Röntgen's" (Hjärna, hjärta, lungor, lever, tänder, njurar)

- Operationer. (Fixa mun och tänder under narkos i nästan 6 timmar o inte kunna äta annat än överdoser av tabletter i en vecka!
- Operera in en venkateter i ljumsken.
-Operera in en Central VenKateter i halsen på onsdag...

- Sprutor/tabletter, (Penselin hemma 10 dagar, anti-illamående, starka smärtstillande, lugnande och sömntabletter)

- 1000 blodprover och massor av oro + ibland rädsla för nutid/framtid! Hur gick röntgen? Hade jag fel värden? Vad händer nu och när?! - OCH ATT ALDRIG VETA NÅGOT!!

-Allt samtidigt som jag fortfarande ser dubbelt (Piratlapp sedan i november.)
- ALLT mitt 1,5 m hår är borta.
- Jag är mycket sämre i MS:en. (Kan inte stå längre än 5 min, jag kan bara gå fram å tillbaka till brevlådan, jag ser suddigare på det öga jag ser "rätt" på, jag har NOLL avståndsbedömning och reflexerna är vansinnigt överaktiva!! (Om jag kommer åt något - inget farligt - men om jag nuddar något som jag inte förväntat mig eller får en liten stöt så flyger händerna rätt ut/upp i panik - och slår mig oftast (såklart) på munnen - MURPHY!! :@
Och jag har ingen styrsel eller kraft i händerna... Åt därför bara 2 prinskorvar och en halv potatis på mitt HÖGST efterlängtade påskbord!! :@ Kommer inte äta bland folk innan jag är bättre... :@ Händerna samarbetar INTE!! Som att försöka skära upp och äta mat när du sovit på armen hela natten.

- Apropå äta. Jag äter, men har gått ner 15 kg sedan i november (när de började prata om stamcellstransplantationen) Vet inte varför. Antar att det är muskler som försvinner...

MS
 
 
Ingen bild

marina lindén

31 mars 2013 22:41

Min älskade lilla gumma!! Sååå jag älskar dig & tycker du är extremt modig & stark!! Bara lite till gosan!! Kämpa!! Jag kämpar bredvid dig med all viljestyrka & du kan! Du vågar & du måste fixa d här!! Jag håller om dig på avstånd men ändå nära i varje steg du tar!!! Jag älskar dig min lilla kämpe...jag e bredvid dig <3 <3 <3 !!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 18 oktober 2013 15:12

Sitter med Jonas som vill att vi ska börja "Musikhus-blogga"! Provar från min blogg hur svårt det är att lägga ut på Facebook direkt när man skrivit ett inlägg... :) ...

Av Carolina - 2 april 2013 21:11

Dagen innan transplantation start!(?) 130402 Ja.. Nu får vi se hur det går! Det jobbigaste just idag är att inte veta om operationen av mun och tänder har läkt riktigt... ??? Får jag åka hem imorgon?(!) eller blir jag kvar till i sommar liksom...

Av Carolina - 9 februari 2013 15:26

De bråkar i alla fall inte om rökningen - De vet att det är jobbigt ändå + att de blir vara glada av att man rör sig - Och ÄTER!! Man får precis vad man vill till sängen! Just nu är det sistnämnda till min nackdel... Men jag får absolut inte gå ner ...

Av Carolina - 9 februari 2013 09:06

110/35 i blodtryck och puls 65!! De tror det är därför jag har extra mycket huvudvärk... För lite kaffe + ryggmärgsvätskeprovetföreslog de!! Det tror jaf oxå!! :-D Gå med droppstäkkbingen å hänta kaffe till nyhetsmorgon! (Det handlade nyss om begrepp...

Av Carolina - 9 februari 2013 05:21

Jag är rädd och kanske ångrar mig... ? Nu kommer de snart och stoppar i mig grejer...! ? Ska röka å dricka kaffe... Vansinnig huvudvärk! ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards